zaterdag 10 augustus 2013

Woensdag 7 augustus 2013

Vannacht behoorlijk wat buien met onweer gehad, gisteren te hard geroepen over het afgezaagde ochtendritueel want vanmorgen goot het om zeven uur dus nog maar even blijven liggen om half acht toch maar opgestaan en zo waar werd het droog maar dat betekende dus wel een natte tent inpakken, dat duurde even, uiteindelijk zaten we om negen uur op de fiets, droog, bewolkt maar niet koud, prima fiets weer het ging dan ook lekker tot kwart voor tien, koffie gedronken bij de bakker, probleem van het ontbreken aan wc papier opgelost (zes rollen voor een euro tachtig  kopen drie rollen terug gegeven en twee euro toe krijgen) klaar om verder te gaan maar eerst de regenpakken aan want het hoosde inmiddels, jammer want je ziet meten een stuk minder van de omgeving. Tegen een uur kwamen we een cafe restaurant tegen daar hebben we heerlijk koffie gedronken en meteen maar warm gegeten, het werd lichter maar helaas niet droger dus verder met de regenpakken aan. Het bleef maar regenen , regenen en regenen. Zo waar kwamen er toen ook de klimmetjes weer dus ook de binnenkant van de regenpakken werd nat, van de afdalingen werden we nu niet echt vrolijk want het was af en toe gewoon gevaarlijk. Nog een paar keer geschuild in een bushokje omdat het zo onweerde.
Goed dat we niet gewacht hebben tot het droog werd want dan hadden we er nu nog gezeten. Nergens was een hotel of een chambre d'hote te bekennen dan maar hopen dat er op de aangegeven camping iets te huur was. Helemaal verzopen kwamen we op de camping in Meyrieu les Etanges aan, kregen eerst nog even de schrik in de benen want het leek erop dat de camping dicht was, het onweerde inmiddels weer flink  dus door fietsen naar de volgende camping leek ons niks. Gelukkig was de camping toch open maar helaas was er niks te huur , de vriendelijke meneer bood ons wel het animatiehok aan daar mochten we onze spullen neer zetten en ook slapen, maar als we onze tent niet gingen opzetten moesten we wel gewoon betalen  (dat is natuurlijk niet meer dan redelijk) dat hadden we er graag voor over. Helemaal blij dat we vannacht in ieder geval droog liggen een hoek van de animatieruimte  in beslag genomen, lekker warm wezen douchen inmiddels was er nog een stel verzopen Nederlanders aangekomen, zij kwamen uit het zuiden en hadden ook geen andere slaapplaats kunnen vinden  en ook zij mochten gebruik maken van de animatieruimte ( waar inmiddels een stel tafelvoetbal aan het spelen waren, er kwamen kinderen tv kijken, er waren kinderen met stoelen over de vloer aan het racen)En het regende nog steeds. Toch gezellig met elkaar een wijntje gedaan.
Het animatiehok is inmiddels veranderd in een slagveld. Er staat een wasrek (gekregen van de aardige meneer) en er hangen twee tenten te drogen.  Wij hadden gelukkig al warm gegeten dus een boterham uit het vuistje pas de probleem. Inmiddels was het half acht en er kwam een man aan met grote koffers. Ja wel animatie vanavond even dachten we aan karaoke maar het blijkt dat er film gedraaid wordt. Waarschijnlijk komt de hele camping kijken. Piet kijkt regelmatig naar de lucht maar het  regent nog steeds dus tent opzetten zit er niet in dan maar onze tijd maar afwachten ..... wordt waarschijnlijk een latertje maar we liggen droog! Of we net zo lekker slapen als in ons tentje  is de vraag. Ondanks de regen tot nog 80 km gefietst!

1. Wat een belevenissen en het is weer een wasrekje :-):-):-) je hebt hem niet meegenomen Mieke? haha wat zul je het koud hebben gehad met die regen maar dat is gauw vergeten als de zon weer schijnt en de mooie uitzichten afdalingen wijnvelden enz geniet nog van de laatste km en de vakantie liefHein Niek Tamara Tim